zondag 21 april 2013

Een weekje misschien


In een bibliotheek
Zat ik van de week
En ik voelde mij daar
Niet sereen

Ik had het heel erg druk
En beet me steeds weer stuk
Op die scriptie van mij
Wat moest ik doen?

Ik probeerde het steeds
Maar het geloof is reeds
Weggevlogen van mij
God, sta me bij

Ik at een broodje filet
Ook dat hielp niet mee
Toen ik naar de klok keek
Werd ik lijkbleek

Een weekje misschien
(Een weekje misschien)
Ik dacht een weekje misschien
Als ik wist wat een klus het was
Een gezwel dat maar niet genas
Als een student zat ik te dromen
Ik dacht: ik ben klaar in mei
Maar die droom ging snel voorbij

Ik stond op en zei
Vandaag geen scriptie voor mij
Ik moet even weg
Maar kom morgen terug

Ach, mijn plek bleef leeg
Tot ik in de gaten kreeg
Dat er niemand meer was
Iedereen was klaar

Een weekje misschien
(Een weekje misschien)
Ik dacht een weekje misschien
Als ik wist wat een klus het was
Een gezwel dat maar niet genas
Als een student zat ik te dromen
Ik dacht: ik ben klaar in mei
Maar die droom ging snel voorbij